8/1/18 نکته ها و پیشنهادات – حسین مجید

نکته ها و پیشنهادات – حسین مجید

<<منبع: جوانان>>

آقای مجید: آیا لیستی در مورد پرجمعیت ترین دانشگاههای امریکا وجود دارد؟ منظورم این است که کدام دانشگاهها دانشجویان بیشتری دارند؟
با تشکر: نصرت از تگزاس
خانم نصرت: با تشکر از شما. درست حدس زدید و نشریه معروف US News& World Report آن را جدیدا منتشر کرد.
«10 دانشگاه با بالاترین رقم دانشجویان برای لیسانس»

1-University Of Central Florida: 51.269
2- Devry University: 48.782
3-Liberty University (VA): 47.460
4- Texas A&M: 44.315
5- Ohio State University: 44.201
6- Pen State University: 40.085
7- University of Texas: 39.995
8- Florida International: 39.045
9- Arizona State University: 38.735
10-Michigan State University: 37.988

موفق باشید

***

آقای مجید: در برنامه رادیویی در مورد 5 جا برای مسافرت در پائیز درکالیفرنیا صحبت کردید، اگر امکان دارد آن را در صفحه خود در مجله جوانان هم چاپ کنید.
با تشکر: مهناز از سان دیه گو
با تشکر خانم مهناز: البته کالیفرنیای بزرگ دارای مناطق و شهری کوچک و بزرگ زیبا برای دیدن و مسافرت های بزرگ و کوچک دارد و این هم لیستی را که بتازگی در برنامه صبح به خیر لوس آنجلس اعلام کردم.
«5 مسافرت کوتاه در فصل پائیز در کالیفرنیا»

1- San Francisco
2- Scenic Highway 395
3- Julian (درختان سیب)
4- Lake Tahoe
5- Hearst Castle

***

آقای مجید : من وهمسرم صاحب یک پسر 15 ساله هستیم که کلاس 9 دبیرستان میباشد با قدی بلند و ورزشکار عاشق بسکتبال و آرزو دارد که یک روزی بطور حرفه ای این ورزش را بازی کند ولی در دبیرستانی که وارد شده است تعداد متقاضیان برای این ورزش زیاد است، آیا امکان بازی او در تیم دبیرستان وجود دارد و ما چه کاری برای او باید انجام بدهیم؟
با تشکر، از جنوب کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: ورزش بسکتبال به دلیل تعداد کم بازیکنان آن ورزش مشکلی برای وارد شدن در تیم اول دبیرستان میباشد ولی شما نا امید نشوید.
خیلی مهم است که پسر شما حداقل در 2 سال آخر دبیرستان در تیم اول دبیرستان شرکت داشته باشد تا مورد توجه مربیان دانشگاهی قرار بگیرد البته در کلاس 9 باید در تیم Freshman ها بازی کند و بعد در تیم سال دومی ها و بالاخره اگر خود را نشان بدهد در تیم اول دبیرستان. البته شما می توانستید فرزندتان را به دبیرستان کم جمعیت تری بفرستید تا شانس بیشتری داشته باشد، در هرصورت توصیه میشود که پسرتان در یک تیم باشگاهی خارج از دبیرستان هم بازی کند تا قوی تر بشود به تصمیمات مربیان اهمیت بگذارید و مطمئن هستم اگر او استعداد این ورزش را داشته باشد به درجات بالاتر خواهد رسید.
موفق باشید

***

آقای مجید: لطفا مسئله انعام و Tip در رستوران را کمی توضیح بدهید به نظر می آید که عده ای آن را رعایت نمی کنند، البته در امریکا
با تشکر: فرشته از O.C
خانم فرشته: بارها در این مورد صحبت کرده ایم و مقالات مختلفی در این مورد چاپ شده است.
رستوران ها اصلا انعام را به عهده شما می گذارند مگر اینکه عده شما بیشتر از 8 نفر باشد که خود آنها Tip یا انعام را به آن اضافه میکنند البته نه همه رستورانها.
ولی از نظر اخلاقی و زندگی کارمندان رستوران به مشتریان توصیه میشود که اگر از سرویس گارسون خود چه زن و چه مرد راضی هستید حداقل 15 درصد انعام را اضافه کنید.
جدیدا رستورانهای بزرگ در پائین قبض شما مقدار انعام را به اندازه های 15/18/20درصد برای شما می نویسند که شما برای انتخاب راحت باشید.
فراموش نکنید که گارسونهای رستوران ها با حقوق کمی که برای هر ساعت می گیرند به امید درآمد از طریق انعام می باشند.
ضمنا اگر از غذای رستوران راضی نیستید نباید در دادن انعام شما تاثیر بگذارد.
موفق باشید.

Translate »